Retur och Ångerrätt

Retur och Ångerrätt

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan. När du utnyttjat din ångerrätt: Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Returer

 Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som paket, inte mot postförskott.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända tillbaka varan till oss.

Återbetalningsskyldighet: Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.

 Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Återbetalning sker via Klarna.

Reklamationsrätt

Vi erbjuder en reklamationsrätt på 3 år från inköpsdatumet i enlighet med tillämplig lagstiftning. Kvitto bör därav kunna uppvisas för att ett reklamationsärende ska behandlas. Reklamationsrätten gäller för vara som är felaktig enligt gällande konsumentlagstiftning. Reklamationsrätten täcker bl.a. inte fel eller skador som uppstår på grund av felaktig användning eller normalt slitage. Reklamationsrätten gäller inte heller för yttre påverkan som skiljer sig från varans marknadsförda syfte.

 Varan du köper av oss skall vara felfri vid leverans.

 Vi står för alla kostnader om det är vi som är skyldiga till felet. Om du som konsument själv är skyldig står du själv för kostnaderna. Om du anser att du har fått en vara som är felaktig så måste du omgående informera oss.

För reklamation eller frågor maila till: info@biokub.se uppge ditt fullständiga namn, ditt ordernummer, en kort beskrivning av reklamationsorsak, en bild på skadan samt dina kontaktuppgifter (adress och telefonnummer).

Tvist

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med Biokub AB och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.